TEMPAT MENARIK DI BETONG, THAILAND - WINTER FLOWER GARDEN

Assalamualaikum. ini kali kedua kami ke taman ni, terletak di Y2PC, Tano Maero, Betong District,Yala,95119, Thailand. Bayaran masuk 60 bath. Dalam ni ada resort juga tau bagi yang nak suasana sejuk dan nyaman boleh menginap di sini. Dulu pergi Aish baby lagi, bila datang kali ni dia nampak teruja nak explore ke sana sini. Aish tak ada dalam gambar, dia ke sana sini meneroka keindahan taman ni. belum cerita kes merajuk 88 episod lagi. Dulu tak lawa sangat lanskap dia, kami ke sini tahun 2018 masa tu,sekarang makin cantik cuma ada bahagian yang sedang dalam pembinaan landskapnya. agak sedikit berlecak bila terpijak. berhuhu la lap kasut sebelum naik kereta.


Cantik tempat ni, rugi siapa yang dah sampai tapi tak mau rakam gambar kenangan di sini.. 


Taraaa.. Ada pun aish, dapat tangkap dekat butterfly. Mujur ummi cepat, kalau tak sure Aish dah terbang jauh di bawa ke Bangkok agaknya. Pastikan pakai kasut yang sesuai ye, nak panjat kawasan berbukit tu kena selesa dan dapat mengelakkan kejadian tak diingini berlaku. LM perhatikan ramai pakai kasut wedges dan bertumit bila ke sini, risau tergelincir atau terpelecok bila mendaki bukit nai ke kawasan atas tu.

Post a Comment

5 Comments

  1. Thailand memang banyak tempat menarik!

    ReplyDelete
  2. Pernah sampai sini tapi tak masuk sebab hujan. Rugi pulak kalau bayar tapi tak dapat explore sebab hujan.
    Kami bergambar kat luarnya je sebagai kenangan. Luar pun dah cantik, dalam harus lebih menarik dengan bunga-bungaan.

    ReplyDelete
  3. Sejak nikah, saya dah jaraang sangat pakai wedges atau hak tinggi kak, dah tak tahan kaki 🤣🤣. Apalagi saat traveling. Memang lebih pilih kasut nyaman. Supaya bisa kuat kalau harus mendaki bukit macam ni kan 😄

    ReplyDelete
  4. Mungkin nak gambar cantik kot, sanggup ber-high heel & wedges :D
    PH nak recce la Betong ni... ada rezeki boleh ke sini

    ReplyDelete
  5. waa bestnya ootd kat tmpt cantik gini

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca dan komen. Komen yang baik2 saja ye. Segala komen berunsur fitnah atau kata2 kesat saya akan delete.

Andai ada sebarang pertanyaan boleh email saya di lydiamiza23@yahoo.com