CHECK ALAT TULIS ANAK

 Assalamualaikum



Salam Selasa buat semua. 


Alhamdulillah harini keadaan kesihatan LM beransur pulih berbanding semalam dan sebelum ni. Dah boleh berdiri lama sikit. 


Pagi tadi larat la nak check alat tulis 2 hero kecil sebelum mereka ke kelas KAFA, masa sakit seminggu dua ni minta mereka check sendiri ada pemadam pembaris ke tidak, suruh asah pensil sendiri. Biasanya memang LM yang check kan alat tulis budak kecil berdua ni. 


Terkejut LM bila tengok pensil Syahim pendek sangat. Geram la pula bila tengok pensil dia. Tak ada pula dia minta pensil baru. Laju laju ambilkan pensil baru untuk dia. Hai la anak baru 2 minggu ummi sakit, dah tak terputus kalian ye?


LM sangat takut anak ke sekolah tanpa kelengkapan yang sempurna. Risau kena marah dengan guru akibat kecuaian kita sebagai ibu. Nanti guru minta buat kerja anak me ngadu tak ada pensil. Malu kan? nampak sangat kita tak peka pada barang sekolah anak. Huhu. 

Post a Comment

6 Comments

  1. kalau tak check mesti dia terus guna pensil kontot tu ya? haihh anakkk

    ReplyDelete
  2. memang selalu kena check alat tulis bdk2 ni..
    tau2 je pemadam ilang.. pensel jd kontot..
    pembaris entah ke mana.. haha

    ReplyDelete
  3. bab2 nie linda tak risau sangat, sebab diorg kerap beno mintak...sampai linda pulak yang geram..mana pergi yang lama2..hahaha

    ReplyDelete
  4. Syafakillah. Take care tau.

    Syahim tak nak susahkan Ibu dia, tu sebab dia tak minta pensil baru kot.

    ReplyDelete
  5. haha kak ana dah lama pencen bab sekolah anak2 ni LM , sebagai ibu memang elok kita check beg sekolah dan peralatan anak2 ni supaya lengkap keperluan mereka di kelas nanti. Semoga kembali sihat naa... aamiin

    ReplyDelete
  6. memang kita kena check la alat2 tulis sek anak2 esp yg sek rendah

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca dan komen. Komen yang baik2 saja ye. Segala komen berunsur fitnah atau kata2 kesat saya akan delete.

Andai ada sebarang pertanyaan boleh email saya di lydiamiza23@yahoo.com