ULAM DAN SAMBAL BELACAN

 Assalamualaikum.


Harini terasa macam tak sihat. 

Malam tadi kami naik motor sebab incek suami nak bawa LM buat rawatan chiropractic. Dia booking slot pukul 8 malam. Jika kami naik kereta sudah tentu tak sampai ke sana tepat masa waktunya sebab jalan agak jammed.


Maka, kami ambil keputusan naik motor saja dan singgah mana mana untuk solar maghrib sebelum meneruskan perjalanan ke sana. 


Perjalanan balik tu waze bawa ikut jalan gelap dan sunyi. Bila tak sedap hati LM tepuk bahu incek suami dan tanya, memang jalan ni ke?


Di satu selekoh tu kami elok ke kiri. Depan kami ada Lori tapi dah jauh ke hadapan. Tetapi tiba tiba ada bau wangi macam perfume. Hati dah mula rasa tak sedap. Dup dap... Mata dah muka pandang depan tak toleh ke kiri(arah hutan dan pokok pokok). Dari mana bau wangi tu. Buka bau bunga, tapi macam bau perfume. Aneh! 


Sebelum sampai rumah terus cakap pada suami. Jangan terus masuk rumah. Cuci kaki dan muka dulu. Dah lama tu baru cerita. Walau baru pukul 10 lebih malam tapi tetap rasa cuak bila jadi macam tu.


Tau tau harini demam! Huhu.


Maka, harini LM cuma masak ayam masak lemak cili api dan tak larat masak sayur. Cuma sambal belacan dan ulam saja.



Kacang botor tu adik ipar petik kan masa balik kampung sabtu haritu. Petai abang ipar bagi hasil kebun dia. 


Alhamdulillah rezeki hari ini. Demam sebab badan terkejut tulang kena kilas atau sebab kejadian semalam tak tau la. 

Post a Comment

4 Comments

  1. wahhh mcm kisah mistik la plakkkk MZ jenis penakut heheeh

    ReplyDelete
  2. semoga cepat-cepat sembuh LM, ermm seram gak kisah perjalanan LM malam tu , semoga tak ada apa-apa yang mudarat hendaknya..

    ReplyDelete
  3. Aisssh seraaam pula bacanya kak 😅😅. Saya baca pas malam, di saat suami tugas luar kota .. okeee, nampaknya malam ini ajak anak2' bulu tidur kamar saya 🤣🤣. Kucing2 nih kalo suami ada, tak boleh masuk kamar 🤭

    ReplyDelete
  4. ammi belum ada pengalaman gini. dalam 3 org anak yg pernah nampak si bongsu je (kat jirat cina)... masa tu umur dia dalam 2 tahun, dia siap cakap "nenek tu ketawa" sambil tunjuk kat jirat cina. esok tu mmg dia demamlah.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca dan komen. Komen yang baik2 saja ye. Segala komen berunsur fitnah atau kata2 kesat saya akan delete.

Andai ada sebarang pertanyaan boleh email saya di lydiamiza23@yahoo.com