ANAK SAKIT- CIKGU SURUH AMBIL BAWA PULANG

 Selesai saja memasak menu rumit tadi(tempoyak daun kayu) pakji call minta ambil syafiq di sekolah. cikgu kata dia sakit .


berkejar la salin pakaian dan terus ambil nasi yang di siap dimasak, tuang air , campak bawang yada yadaa dan ayam terus on noxxa buat kan dia bubur ayam. kenapa guna nasi? perjalanan ke sekolah dia anggaran 10 minit saja. pergi balik dalam 20 minit kadang tak sampai 20 minit. maka, pada perkiraan LM set 20 minit tu insyaAllah siap la nanti buburnya bila sampai di rumah nanti



Jauh lagi ke. Mana pejabat? 

dulu datang semasa buat pengesahan dan membeli buku. LM tak tau di mana pejabat. pertama kali la naik pejabat sekolah ni




panas, berhuhu la kami menapak. kesian orang sakit kena jalan jauh.pakji kata minta izin security bawa kereta masuk. tapi risau la jadi isu ke itu ini.takpelah ..anak ummi kuat kan?


dia masih pening dan demam sikit di samping masih muntah lagi sejak semalam. dia ni dah main bola petang semalam. sebab tu la LM ingat dia dah sihat. rupanya lepas main bola melepek sampai ke harini. MC memang dah ada untuk harini tapi tak tau pula dia masih tak okey



bubur yang tak berapa kembang. lepas cedok bagi dia makan teruskan memasak.. takpelah, nanti makan bubur yang cun sempurna kejadiannya petang nanti. janji dapat alas perut dulu.

bila anak sakit, ummi pun kelam kabut sama. sampai sekarang belum makan apa sejak pagi.lapar ooo


Post a Comment

10 Comments

  1. Jaga diri jugak LM...jangan lupa makan..semoga anak bujang ni akan cepat sembuh dari demammnya ye...sekarang tengh musim kan..

    ReplyDelete
  2. ciannya la hai.. Ana pon dah mula ketat hidung & terasa perit tekak ni T__T

    ReplyDelete
  3. Mudah-mudahan sakitnya segera sembuh dan bisa beraktivitas kembali ya.

    ReplyDelete
  4. semoga dah sihat. mak mana yg tak susah hati kan.

    ReplyDelete
  5. Semoga cepat sembuh. Bawa-bawa berehatlah ye anak bujang.

    ReplyDelete
  6. tak elok lagi ye muntah2nya? kena cari traditional remedy jugaklah disamping makan ubat hospital.

    ReplyDelete
  7. Semoga cepat sembuh... Hurmm benda paling risau bila cikgu call auh amik anak di sekolah...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca dan komen. Komen yang baik2 saja ye. Segala komen berunsur fitnah atau kata2 kesat saya akan delete.

Andai ada sebarang pertanyaan boleh email saya di lydiamiza23@yahoo.com