JANGKITAN KUMAN

 Assalamualaikum


Pagi. 


Anak kecil ni jangkitan kuman pada paru paru dia. Sejak sebelum gerak ke Bali lagi dia ada demam sehari dan nampak ada sikit batuk, dah makan ubat nampak lega sekejap, lepas tu on off dan semakin parah semasa di Bali 


Tengok keadaan dia makin teruk kami decide bawa hospital saja sebab jika ikut sejadah, bawa klinik 3 kali pun tak jadi apa kalau si Syahim ni. Bila dah jangkitan kuman dan dia ada asthma, memang klinik tak dapat urus pun, kesudahan nya ke hospital juga akhirnya. Kos klinik pun bukan murah, sekali pergi kadang jejak rm200.


Mujur dia negative hepatitis B atau A, RSV dan Mycoplasma. Sejak semalam doctor rawat dan keadaan dia semakin baik, alhamdulillah.


Jika semakin baik dan oksigen tak drop InsyaAllah boleh balik petang ni. 


Dia masih tidur, tadi ambik nebulizer pukul 10 lebih. Mengantuk la tu tak dapat tidur sangat malam tadi 



Post a Comment

4 Comments

  1. Allah, semoga cepat pulih yer anak..

    perkara yang paling takut apabila anak2 sakit..

    dgr ada jangkitan kuman kt paru-paru tu pun buat ldy rs takut..

    ya Allah, mudahkanlah penyembuhan anak ini.. ameennnnn

    ReplyDelete
  2. moga baik2 semuanya cepat sihat ye Nak.....

    ReplyDelete
  3. Saya dah niat nak beli pembersih udara untuk di rumah. Sakit anak saya pun lebih kurang mirip dengan anak kakak. Sampai dah tahu nak buat apa lagi. Sakit, sembuhnya hanya sementara, nanti balik sekolah sakit lagi. Ntahlah apa tertular dari sana atau tak.

    Apapun kita usaha terbaik lah buat mereka kan. Vitamin, suplemen bahkan saya sekarang rutin pesan sari Pati ayam untuk imunitas tubuhnya.

    Saya doakan anak2 kita dilindungi dari semua virus dan bakteri ini, dan kita pun diberi panjang rezeki untuk bisa provide yg terbaik buat mereka

    ReplyDelete
  4. shafahullah. sgt risau bila anak2 tak sihat

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca dan komen. Komen yang baik2 saja ye. Segala komen berunsur fitnah atau kata2 kesat saya akan delete.

Andai ada sebarang pertanyaan boleh email saya di lydiamiza23@yahoo.com